تست زنی به شیوه‌ی زمان‌دار

مطالب و موضوعاتی شبیه جملات و عبارات روبرو فراوان از سوی داوطلبان و دانشآموزانی که خود را برای آزمون ســراسری آماده میکنند، شــنیده میشود. این گــروه از داوطلبان در سرگردانی نسبت به چرایی وقوع چنین اتفاقاتی به سر میبرند. تداوم این حیرت باعث خواهد شد تــا آرام آرام مسیری را که میپیمایند دچـــــار انحــراف شــده و طبیعتاً با تکــــرار کسب نتایج نامطـــلوب، استـــــرس و نگــــرانی، جایــگزین آرامــــشو اطمینانخاطر شـــود و کمکم با چیره شـــدن خسـتگی روحــی، ایــــن گروه از داوطلبان ترجیح دهنــد به یافتههای اندک خود قناعت کنند و نتیجهیچنین قناعتی هرگز موفقیت دلخواه در کنکور نخواهد بود.

بررسی کوتاه و ساده پیرامون عملکرد و برنامهيی روزانهيی این داوطلبان، واقعیت شگفتآوری را مشخص میکند. واقعیتی که ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیاید اما بدون شک، نکتهای بسیار عمیق و دقیق است. بررسیها نشان میدهد که این گروه از داوطلبان نسبت به زدن تست و استفاده از تست به عنوان تمرین، در فقر به سر میبرند. این گروه از داوطلبان مشکل رایجشان این است: همان پرسشهایی را که در جلسهی آزمون نتوانستهاند پاسخ دهند، در شرایط عادی پس از آزمون، به خوبی و به راحتی جواب میدهند.

 

به طور خلاصه و به صورت اشاره، چند نکته را پیرامون تستزنی تذکر داده و سپس به تشریح یکی از اقسام تست یعنی تستزماندار خواهیم پرداخت.

1 - بکوشید پس از انجام هر مطالعه، تعداد کمی تست بزنید. (توجه کنید تعداد کم. به طور مشخص 10 تا 15 عدد.) اینکار به شما کمک میکند تا با الگوی تستی همان مطلبی که مطالعه کردهاید، آشنا شوید. در این صورت ذهن شما نظم منطقی بیشتری پیدا خواهد کرد.

2 - هرگز به صورت انبوه تست نزنید. انبوه زدن تست، مضرات فراوانی دارد. از جملهی این مضرات میتوان به تلف کردن تست، اتلاف وقت، ایجاد خستگی روحی ناشی از عدم اعتماد بهنفس و ... اشاره کرد.

3 - اصولاً تستها را به صورت گزینشی (Random) بزنید. اینکار سبب میشود تا تمام موضوع و مبحث مورد مطالعهی شما تحت پوشش تست قرار بگیرد.

4 - حجم تست را کم انتخاب کنید ولی دفعات تکرار را بالا ببرید. بالا بردن دفعات تکرار سبب افزایش تمرین و طبیعتاً باعث ماندگاری بیشتر مطلب خواهد شد.

 

اکنون به سخن اصلی خود باز میگردیم.

اگر دلایل مرتبط با درست، غلط زدن تست را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بزرگترین عامل به اشتباه افتادن داوطلبان این است که میکوشند سرعت بیشتری به خرج دهند و صد البته که این سرعت باعث کاهش دقت خواهد شد. آیا واقعاً نمیتوان هم سرعت داشت و هم از دقت لازم و کافی بهرهمند بود؟

پاسخ این پرسش مثبت است. یعنی هم میتوان سرعت داشت و هم میتوان از دقت کافی برخوردار شد. مهمترین عامل در همگامی سرعت و دقت، زمان است. محوریت تلاش داوطلب پاسخگویی به تست است. تلفیق دو مقولهی زمان و تست، ما را به تست زماندار میرساند. یقیناً تسلط به مهارت استفادهی بهتر از وقت، جز با پاسخگویی به تست زماندار امکانپذیر نیست.

 

زدن تست زماندار فوایدی دارد که ابتدا به این فواید اشاره میکنیم و در ادامه به روش تست زماندار خواهیم پرداخت.

آ) بالا بردن سرعت:زمان گرفتن در هنگام تست باعث میشود تا در هر نوبت، تلاش کنید تا میزان وقت صرف شده را به زمان استاندارد نزدیک کنید. این تلاش دائمی باعث بالا رفتن مدوام سرعت، تا رسیدن به زمان دلخواه میشود.

مثال:بازیکن فوتبال مطابق با روشهای حرفهای باید بتواند طول زمین فوتبال (100 تا 110 متر) را در 10 ثانیه بدود. طبیعی است بازیکنی که هنوز مراحل مقدماتی را طی میکند، توان پیمودن مسافت در چنین زمانی را ندارد. او ابتدا این فاصله را در 20 ثانیه طی میکند که حتماً رکورد ضعیفی است.اما او در مراحل تمرین هر بار طول زمین را می پیماید، وقت میگیرد و آن قدر تلاش میکند تا سرعت رکورد خود را افزایش دهد و به رکورد معمول دست پیدا کند.

توضیح:شما پس از انجام مراحل ابتدایی مطالعه، 10 تست ریاضی را در 40 دقیقه حل میکنید؛ یعنی 4 دقیقه برای هر تست. در حالی که زمان استاندارد برای پاسخگویی به هر تست ریاضی 90 ثانیه است. به عبارت سادهتر، زمان لازم برای پاسخگویی به این 10 پرسش فقط 15 دقیقه است. وقتی تست زماندار میزنید، میکوشید ابتدا 10 تست را در 35 دقیقه، سپس 30 دقیقه و آنگاه 25 دقیقه انجام دهید و این زمانگیری را تا رسیدن به زمان مورد نظر ادامه میدهید. اصرار بر وقت از یک سو و نیز تعدد دفعات تکرار و تمرین از سوی دیگر باعث افزایش سرعت شما خواهد شد.

 ب) بالا بردن قدرت تنظیم وقت: ممکن است شما داوطلبی باشید که بگویید «من تستهایم را در زمان مناسب میزنم و گاهی وقت هم اضافه میآورم. آیا باز هم باید تست زماندار بزنم؟» پاسخ این پرسش مثبت است. چرا؟ باز هم یک مثال و دوباره توضیح.

مثال:بازیکن فوتبال کافی نیست که فقط بتواند طول زمین را در 10 ثانیه طی کند، بلکه مهم این است که بتواند توپ را وارد دروازه کند و یا هم تیمیهای خود را صاحب موقعیت مطلوب کند. اگر سریع دویدن بازیکن منجر به از دست دادن تمرکز ذهنی و کم شدن وقت وی شود، به گونهای که نتواند از این دویدن نتیجهی مثبتی برای تیمش کسب کند، این سرعت هیچ فایدهای نخواهد داشت.

توضیـح:داوطلب آزمون سراسری ممکن است سرعت بالایی در پاسخگویی به پرسشها داشته باشد، اما مهم این است که این سرعت توأم با دقت باشد و نتیجتاً او تعداد پرسشهای غلط کمتری داشته باشد و یا اصلاً اشتباه نداشته باشد.

اکنون این واقعیت را بدانید که وقتی تست زماندار میزنید، در حقیقت مغز خود را آموزش میدهید که زمان مناسب برای وقتگذاری روی هر تست را به صورت طبیعی تشخیص دهد و نتیجتاً فعالیت علمی شما با دقت همراه شود که چنین حرکتی به نتیجهی مثبت خواهد رسید. یادتان باشد که بازیکن فوتبال هم در زمان دویدن، محاسبات فیزیکی سرعت و شتاب انجام نمیدهد؛ ولی تمرین مستمر و نیز وقتگیری پیگیر او عملاً ذهن او را برای انجام یک عمل صحیح تربیت میکند. برای مغز شما نیز تستزماندار این وظیفهی تربیتی را به عهده میگیرد.

زدن تست زماندار سبب میشود شما بتوانید در جلسهی آزمون وقت خود را تنظیم کنید. یعنی هم با سرعت و هم با دقت تست بزنید.

اکنون ببینیم برای زدن تست زماندار چه نکات و موضوعاتی را باید در نظر بگیریم:

1 - مبحث:پس از انجام مطالعه لازم است تعدادی تست بزنید. اما یادتان باشد که این تست، آموزشی است نه زماندار. یعنی قرار است با زدن آن فقط الگوهای تستی درس را بشناسید. زدن تست زماندار مربوط به مباحثی میشود که آنها را قبلاً مطالعه کردهاید و به مفاهیم آن تسلط نسبی دارید. پس به طور طبیعی، تست زماندار با فاصلهی چند روزه نسبت به مطالعه انجام میشود. خلاصه: مبحثی را تست میزنیم که قبلاً مطالعه کردهایم.

2 - فاصله:اگرچه فاصله را در قالب برنامهی 3 روز، یکهفته، 15 روز، یکماه و سهماه برای مرور و یادآوری پیشنهاد میکنند، اما برای تست و تکرار آن رعایت چنین فاصلهای الزامی نیست. کافی است در برنامهی هفتگی خود ساعاتی را به تست درسها اختصاص دهید و بکوشید تا در آن ساعت برای مباحثی که تا قبل از آن زمان مطالعه کردهاید و تست آموزشی زدهاید، تست زماندار بزنید. در شرایط عادی این فاصله حدوداً 3 روز یکبار تکرار میشود.

 3 - زمان: برای زدن تست زماندار، زمان و ساعتی خاص لازم نیست تعیین شود اما اختصاص سـاعات آغازین روز از جهـــت همسانسازی با شرایط زمانی آزمون سراسری، مناسبتر به نظر میرسد. لیکن میتوان تست زماندار هر درس را با رعایت دروس تحلیلی و خواندنی، در فاصلهی دو وقت مطالعاتی قرار داد.

4 - وقت:یادتان باشد که در شرایط آزمونی، علاوه بر وقت که عامل بسیار مهمی است، اضطراب ناشی از آزمون نیز عامل پرفشاری است که شما و نتیجهی کارتان را تحت تأثیر قرار میدهد. به صورت طبیعی این اضطراب در شرایط غیرآزمونی وجود ندارد. میتوانید وقت مناسب برای پاسخگویی به تستهای انتخابیتان را قدری کمتر بگیرید که این وقت، تداعی کنندهی شرایط اضطراب آزمون باشد.

 5 - تعداد تست:مناسبترین کار این است که تست زماندار را به تعداد استاندارد آزمون سراسری انتخاب کنید. به این معنی که تست درسی مانند ادبیات را 25 تایی و تست درسی مانند شیمی را 35 تایی در نظر بگیرید. اینکار به شما کمک میکند تا با عدد تست در آزمون سراسری، همسازی بیشتری پیدا کنید.

6 - تعداد دروس:اگرچه ممکن است تصور شما این باشد که درس به درس تستزماندار خواهیم زد، اما چون در آزمون سراسری باید پاسخگویی دروس را به صورت آمیخته و در کنار هم انجام دهید، مناسب است بکوشید تستهای زماندارتان را هم چند درسه بزنید. هر چه تعداد درسهای برنامهی تست زماندارتان با تعداد درسهای آزمون سراسری نزديکتر باشد، همسانسازی بهتری انجام دادهاید.

 7 - منبع: ساختن تستهای همسنگ آزمون سراسری اگر نگوییم کاری محال، لااقل کار بسیار دشواری است. نسبت به اغلب تستهای تألیفی موجود در بازار، تردید جدی از جهت هموزنی و تشابه با آزمون سراسری وجود دارد. بنابراین توصیه میکنیم به عنوان منبع از همان تستهای آزمون سراسری و آزاد بهره بگیرید. البته میتوانید تعدادی از تستهای تألیفی را نیز در خلال تستهای سراسری و آزادتان قرار دهید. پرداختن به اینگونه تستها کمک میکند تا با الگوهای تستی بیشتری آشنا شوید.

 8 - روش: از آن جهت که در کتابهای تست و کمکآموزشی معمولاً تستها را به موضوعی مرتب میکنند، زدن تست به صورت مرتب (1، 2، 3، 4 و...) شیوهی قابل قبولی نیست. زیرا در این روش ذهن شما مطابق ترتیب و دستهبندی تستها پیش میرود و تقریباً امکان تلاش ذهنی به پایینترین میزان میرسد. اما پاسخگویی به تست به شیوهی گزینشی (Random) از آن جهت که ذهن را به خلاقیت و تلاش درونی بیشتر وا میدارد، روش بسیار مناسبی است.

برای عمل کردن به این شیوه میتوانید تستها را مضربی (2، 4، 6 و ... یا 1، 3، 6 و ... یا 4، 8، 12 و ... یا 5، 10، 15 و ... یا هر مضربی دیگر) انتخاب کرد.

همچنین میتوانید تستهای مورد نظرتان را از روی پاسخنامه و کاملاً به صورت پراکنده انتخاب کنید. در این روش کافی است متناسب با تعداد تستهای هر مبحث، در ابتدای آن پاسخنامهای را متصل کنید و در هر بار تستزنی به جای مراجعه به تستها، ابتدا شمارههای تست را از روی پاسخنامه گزینش کرده و سپس به تستها مراجعه کنید. در این روش ذهن شما به خلاقیت و تکاپوی بیشتری وادار خواهد شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر رجوع کنید به :

http://www.gozine2.ir/modules



:: موضوعات مرتبط: خواندني ترين ها , ,
:: برچسب‌ها: كنكور , تست ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 8 فروردين 1393
تا پایان دوره اشتراکتان ترافیک اینترنت داشته باشيد + دانلود
NetTraffic امروزه با محدودیتی که بعضی از ISP ها برای مشترکین Adsl و وایمکس در نظر می گیرند، نرم افزاری مانند NetTraffic برای مشترکین اینترنت یک نرم افزار ضروری است. با استفاده از این نرم افزار می توانید از میزان ترافیک مصرفی اینترنت خود مطلع شوید و به مدیریت آن بپردازید.

 

همچنین این نرم افزار می تواند ترافیک مصرفی شما را بر اساس زمان با نمودارهای گرافیکی زیبایی نشان دهد. پیشنهاد می کنیم این نرم افزار را دانلود کنید، چون با استفاده از آن مطمئنا تا پایان دوره ی اشتراکتان ترافیک اینترنت خواهید داشت .
 
 
 قابلیت های نرم افزار NetTraffic :
 
قابلیت نشان دادن ترافیک مصرفی در یک بازه زمانی (ماه، سال و ... )
نشان دادن ترافیک ارسالی و دریافتی بصورت جدا و باهم
سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
 


:: موضوعات مرتبط: رايانه , دانلودنرم افزار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393
شیطان به رسول خدا ص گفت

افسران - با سلام



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , خواندني ترين ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : چهار شنبه 6 فروردين 1393
کاربردی‌ترین نرم افزارها برای آخر هفته + دانلود
برای رایانه و اندروید؛

"كتاب الكترونيک" خوان ها كليک كنند + دانلود نرم افزار

امروزه بیشتر مقالات و کتاب‌های الکترونیک از فرمت رایج PDF استفاده می‌کنند. برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک نرم افزارهای متعددی وجود دارد اما نرم افزار Foxit Reader برای رایانه و Foxit Mobile برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فایل موردنظرتان را باز کرده، مشاهده و ویرایش کنید. این برنامه امکاناتی همچون زوم بر روی نوشته ها، جستجوی کلمات خاص، گرفتن پرینت از متن، تنظیمات مربوط به نمایش و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

 

 

  برای ادامه مطلب و دانلود اینجا کلیک کنید

 

براي مشاهده ي ادامه ي فايل ها به ادامه ي مطلب مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: رايانه , دانلودنرم افزار , خواندني ترين ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 1 فروردين 1393
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مبارک

افسران - سال  اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مبارک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 1 فروردين 1393
دست خدا بر سرماست خامنه ای رهبر ماست...

افسران - دست خدا بر سرماست خامنه ای رهبر ماست...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 1 فروردين 1393
حسین فهمیده نسل چهارم

افسران - حسین فهمیده نسل چهارم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 1 فروردين 1393
هفت سین فاطمی

افسران - هفت سین فاطمی



:: برچسب‌ها: هفت سين , فاطميه , سال نو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : جمعه 1 فروردين 1393
۱۶ کلیپ دیدنی/ آزمایش بسیار جالب برای دیدن ضریب شکست آب !

 

 

افسران - کلیپ دیدنی/ آزمایش بسیار جالب برای دیدن ضریب شکست آب !

 

براي مشاهده اينجا كليك كنيد.



:: موضوعات مرتبط: خواندني ترين ها , ,
:: برچسب‌ها: آب , فيزيك , شكست نور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
یه متن برا این عکس بنویسید لطفا....

افسران - یه متن برا این عکس بنویسید لطفا....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
تنها عکس موجود از کوچه بنی هاشم/عکاس گمنام این تصویرشناسایی شد/مرد ثبت تصاویرخاطره انگیز+تصاویر
تصویری از کوچه بنی هاشم که اکنون دیگر در عربستان قابل روئیت نیست ، تصویری از محل پاره شدن قباله فدک

ر ادامه تصویری از کوچه بنی هاشم را مشاهده می کنید که در سال 1363 توسط استاد عبدالحسینی گرفته شده است.

این تصویر کوچه های بنی هاشم و هر آنچه که در روضه می شنوید را به خوبی نشان می دهد.

استاد عبدالحسینی در حالی این تصویر را گرفته است ، که در عربستان سعودی با تصویر برداری توسط افراد ، علی الخصوص شیعیان و ایرانیان به وحشیانه ترین شکل ممکن برخورد می شد.






نام عکاس این تصویر ، تا کنون گمنام بوده است و تا همین امروز هر رسانه ای که این تصویر را منتشر کرده است نامی از عکاس آن نبرده است.

این تصویر در سال 1363 ثبت شده و از سال 1343 تا 1366 این کوچه به شکل کامل توسط وهابیون ملعون تخریب شده و از آن تاریخ به بعد دیگر هیچ اثری از آن خانه ها باقی نیست.

 تصویر برداری در آن سال ها در میان وهابیون کاری بسیار سخت بود و برخورد وهابیون سعودی با عکاسان بسیار وحشیانه بود.

برای مثال وقتی یک عکاس حرفه ای را بازداشت می کردند ،نوار فیلمی که روزها برای ثبت تصاویر آن زحمت کشیده شده بود  را جلو چشم او نور می دادند و از بین می بردند ...



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , خواندني ترين ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
داستان کوتاه

به اصفهان رفته بودم . کنار سی و سه پل نشسته بودم . نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله افتاد که از پدر و مادرش اندکی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میکرد . بقدری چهره زیبا و بانمکی داشت که بی اختیار با دستم اشاره کردم به طرفم بیاید اما در حالتی از شک و ترس از جایش تکان نخورد . دو سه بار دیگر هم تکرار کردم اما نیامد .
به عادت همیشگی ، دستم را که خا لی بود مشت کردم و به سمتش گرفتم تا احساس کند چیزی برایش دارم . بلافاصله به سویم حـرکت کرد . در همین لحظه پدرش که گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یک شکلات را مخفیانه در مشتم قرار داد . بچه آمد و شکلات را گرفت . 
به پدرش گفتم من قصد اذیت او را نداشتم .

گفت میدانم و مطمئنم که میخواستی با او بازی کنی اما وقتی مشتت را باز میکردی او متوجه میشد که اعتمادش به تو بیهوده بوده است.

کار تو باعث میگردید که بچه ، دروغ را تجربه کند و دیگر تا آخر عمرش به کسی اعتماد نکند.
الهم عجل الولیک الفرج



:: موضوعات مرتبط: ادبيات , داستانك , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: داستان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
سفره هفت سین کسی را شفاعت نمیکند... فاطمه(س) را دریاب

افسران - سفره هفت سین کسی را شفاعت نمیکند... فاطمه(س) را دریاب

 

مردکِ پَست که عمری نمـکِ حیـدر خورد
نـعــره زد بر سر ِمــادر، به غــرورم برخورد

ایستــادم به نـوکِ پنجـه ی پـا، امّـا حـیــف
دستش از رویِ سرم رد شد و بر مادر خورد



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حضرت فاطمه , ايام فاطميه , شهادت , مذهبي ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
پورپوینت آموزش مشتق

از اینجا دانلود کنید.

با تشکر از آقای مهندس خلیل شکاری

منبع:معلم آنلاين



:: برچسب‌ها: مشتق , رياضي , دبيرستان , كنكور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392
یـانـور
افسران - یـانـور

چون ماهیان برکه‌ام، بی‌تاب ماهم یا رضا

از عاشقانِ «عاشقی با یک نگاهم» یا رضا

از ماه زیباتر تویی، از نوح آقا تر تویی

با اینکه بدنامم ولی دادی پناهم یا رضا

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392